Waktu Salat

Rabu, 13 April 2011

Jawi Seorang Ini Kembali Berperi

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah, Maha Mengasihani. Lama sudah waktu berlalu sejak kali terakhir aku tampil mengisi, dalam blog yang satu ini. Aku kembali berbicara, kerana aku rasa perasaan banyak yang terpendam dari jiwadalam ini patut saja diluahkan sedikit, kalau tidak semua. Ada kata yang tidak menjadi kata, ada pula yang dari awalnya lebih baik tersimpan tak dibicara. Di sini aku ingin meneruskan cubaanku, membantu diriku sendiri dan insan lain melalui tinta, kerana aku percaya tulisan, jika dibandingkan dengan ucapan, ada kesan yang lain terhadap hati pembaca. Aku berdoa akibat yang timbul itu baik-baik sahaja, meskipun aku tahu kadangkala kerana kelemahan dan kekurangan aku sebagai seorang manusia, hadir juga sesuatu yang semahu-mahuku tidak berlaku. Puji-pujian kepada Allah, Penjaga sekelian alam. Selawat dan salam kepada baginda Nabi, sallallahu ‘alayhi wasallam. Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang menyokong diri ini. Pulangnya aku ke jalan Peri dan Puisi ini aku kira dedikasi kepada rakanpenulis, Zai dan Habib. =)


Habib (kiri) dan Zai (kanan). Foto diambil daripada catatan Habib.

Tiada ulasan: